کربنات کلسیم کوتِد

کربنات کلسیم کوتِد
تاریخ:
۲۵ آبان ۱۴۰۱
کربنات کلسیم یک ماده معدنی کاملاً رایج است که در سراسر جهان یافت می شود. در واقع، تخمین زده می شود که حدود 4 درصد از پوسته زمین توسط کربنات کلسیم پوشیده شده است. این ماده می تواند اشکال مختلفی مانند سنگ آهک، گچ، مرمر و غیره داشته باشد. این ماده از رسوب صدف ها و مرجان ها در طول میلیون ها سال تشکیل می شود.
کربنات کلسیم یک ماده معدنی بسیار متنوع و همه کاره است؛ مصارف و کاربردهای متعددی در صنایع مختلف به صورت پوشش دار و یا ترکیبی دارد.
در سال های اخیر کربنات کلسیم (GCC) تولید شده از گچ، سنگ آهک، کلسیت یا مرمر از یک پرکننده ساده ارزان به مواد افزودنی کاربردی با بالاترین کیفیت تبدیل شده است.GCC  به عنوان پودر خشک یا دوغاب در بسیاری از کاربردهای صنعتی برای پلاستیک، رنگ، لاستیک، درزگیرها یا کاغذ استفاده می شود. علاوه بر این، یک روند قوی و تغییر به گریدهای بسیار ظریف‌تر به وضوح در محدوده ریزتر از mµ d97 <10 تا mµ d97 <1.6 مشاهده می‌شود. توزیع اندازه ذرات ویژه به عنوان یک افزودنی کاربردی برای تولید فیلم تنفسی در زمینه بهداشتی (مانند پوشک بچه) یا مصالح ساختمانی، نشان دهنده یک چالش بیشتر است.



کربنات کلسیم در حالت طبیعی خود آبدوست است، به این معنی که تمایل دارد آب را جذب کند، با آن مخلوط شود و یا به راحتی در آن حل شود. اما، صنایعی مانند صنعت پلاستیک وجود دارد که این ویژگی کربنات کلسیم در واقع می تواند مشکل ساز باشد و اصطکاک زیادی ایجاد کند.
می توان این خاصیت کربنات کلسیم را تغییر داد و آن را پوشش دهی کرد تا اصطکاک را کاهش داده و ماده معدنی را آبگریز کرد. یکی از راه های پوشش دار کردن کربنات کلسیم استفاده از اسید استئاریک و اسپری کردن آن روی کربنات کلسیم است.
GCC به عنوان یک افزودنی تقریباً باید در همه پلیمرها تحت یک عملیات سطحی قرار گرفته و با اسید استئاریک پوشش دار شود. الزامات در سال های اخیر برای دسترسی به بالاترین کیفیت پوشش GCC به شدت زیاد شده است. بالاترین آبگریزی، کمترین مقدار باقیمانده ppm در بالاترین ناحیه توزیع اندازه ذرات، بهترین درجه پوشش 100٪  می بایست تامین گردد.
در حال حاضر این الزامات مورد نیاز با خط مدرن کوتینگ پکصا قابل حصول و دستیابی است. برای پرکننده‌های استاندارد GCC در محدودهd97 = 8-45 µm ، طیف کاملی از فرآیندهای آسیاب/جداسازی با تمرکز بر کمترین مصرف انرژی خاص ممکن در دسترس هستند.

 
کربنات کلسیم با دانه بندی ریز و پوشش دهی عالی؛ خط کوتینگ مدرن پکصا


در تولید افزودنی‌های کربنات کلسیم بسیار ریز، هنگام انتخاب و تصمیم‌گیری در میان انواع سیستم‌های فرآوری موجود، باید جنبه‌های مختلفی در نظر گرفته شود: محدوده ظرافت، خروجی سالانه GCC  (بدون پوشش و پوشش داده شده)، آسیاب خشک یا مرطوب، مصرف انرژی، هزینه های سرمایه گذاری، مهندسی خط تولید، هزینه های جاری و جنبه های لجستیکی.
پودر GCC خشک فرآوری شده برای مصرف در صنعت پلاستیک با پوشش دهی در یک سیستم آسیاب پین کنترا مجهز به مکانیزم گرمایش پودر خوراک دهی بهینه و کنترل دانه بندی بالا توسط کلاسیفایر با کمتر از چند ppm باقیمانده در 20 میکرون به بالاترین کیفیت موجود در بازار دست می‌یابد.
 

الزامات و نکات کلیدی در صنعت کربنات کلسیم امروزی

 
تولید و عرضه GCC با کیفیت بالا
آمادگی برای ارائه تمام کیفیت های GCC، بدون محدودیت زمانی
تغییر سبد محصول به طور قابل توجهی به محدوده سودآور < µmd97 = 10 
اطمینان از توزیع اندازه ذرات ثابت و تکرارپذیر
محدودیت برش عالی با پوشش و بدون پوشش GCC
تضمین بالاترین کیفیت ممکن GCC پوشش داده شده
رقابت در دانه بندی و کیفیت
بکارگیری فرآیندهایی با کمترین مصرف انرژی
 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
پودر میکرونیزه: نگرشی در تولید، محدودیت ها و تجهیزات مورد نیاز
 ۱۰ دی ۱۴۰۲

پودر میکرونیزه: نگرشی در تولید، محدودیت ها و تجهیزات مورد نیاز

پودرهای میکرونیزه به دلیل خواص منحصر به فرد و کاربردهای گسترده، محبوبیت قابل توجهی در صنایع مختلف به دست آورده اند. هدف این مقاله آشنایی با پودر میکرونیزه، بررسی محدودیت‌های آن در طول تولید، و معرفی تجهیزات ضروری و پر کاربرد برای تولید آن با استفاده از روش‌هایی ...  ادامه مطلب 
چگونه می توان سیستم های انتقال پنوماتیک را عیب یابی کرد؟
 ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

چگونه می توان سیستم های انتقال پنوماتیک را عیب یابی کرد؟

انتقال پنوماتیک یک مفهوم ساده است. چگونه می توان محصول را از نقطه A به نقطه B منتقل کرد؟ اگرچه ساده است، اما عیب یابی  آنها گاهی می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد. ما سعی خواهیم کرد تا سیستم انتقال پنوماتیک را در چهار بخش اصلی خلاصه کنیم: چه عواملی نشان دهنده مشکل است و چه ...  ادامه مطلب 
چگونه از تکنولوژی آسیاب-کلاسیفایر ACM برای تولید پودر میکرونیزه بهره ببریم؟
 ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

چگونه از تکنولوژی آسیاب-کلاسیفایر ACM برای تولید پودر میکرونیزه بهره ببریم؟

آسیاب-کلاسیفایر یا ACM متشکل از یک آسیاب ضربه ای مکانیکی همراه با یک کلاسیفایر هوایی دینامیک است. این نوع از آسیاب برای تولید پیوسته و ظرفیت بالا مناسب است.  آسیاب-کلاسیفایر ها در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی و غذایی برای تولید پودر میکرونیزه خشک ...  ادامه مطلب